Güncellemeler
-
- Cast bar renkleri opak olarak değiştirildi ve büyüler için icon desteği eklendi. https://www.youtube.com/watch?v=pMfCnj1rZU0
-
- Geliştirmekte olduğumuz quest puan sistemi için quest sisteminde bazı ön güncellemeler yapıldı.
- Artık aynı anda 5 quest alınabilir.
- Paperdoll'daki quest butonu mevcut questlerin takip edilebileceği bir menu açar.
- Üretim questlerinde eşya üretildikçe quest arayüzü güncellenir.
- Quest menulerinde görsel iyileştirmeler yapıldı.
- Mevcut quest'leri devam eden karakterin quest ilerlemeleri yeni sisteme aktarıldı. Quest ilerlemenizde bir hata farkederseniz discord, oyun veya forum üzerinden yetkililere bildirebilirsiniz.
-
- Sunucudaki pek çok sistem ile entegre olarak çalışan Valor Points sistemi aktif hale getirilmiştir. Detaylar için https://valor.gen.tr/index.php/2024/03/31/valor-points/ bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.
- Minoc bankadaki quest npc'lerine yeni quest'ler eklendi.
- Valor points sistemi ile +9 runic hammer eklendiğinden +3 ve +6 runic hammer questleri için gereken eşya sayısı düşürüldü.
- Tüm quest arayüzleri güncellendi.
-
-
- Necromancy büyüleri (Summon Familiar ve Vengeful Spirit) ile yaratılan petler, yaratıklara karşı daha dayanıklı hale getirildi. Bu değişiklik PvP'yi etkilemez.
- Summon Familiar ve Vengeful Spirit ile yaratılan petler 2 kare mesafe içerisinde ise Spirit Speak ile tedavi edilebilir.
- Summon familiar ile yaratılan yaratıklar dispel ve mass dispel ile silinemez.
- Horrific Beast büyüsünün etkisi altındayken sadece şekil değiştirme büyülerini yapabilirsiniz ve spirit speak becerisini kullanamazsınız.
Bu değişiklikler necromancer karakterlerin petlerini tanklatarak daha rahat PvE yapabilmesini amaçlanmaktadır.
-
Sphere npc yapay zekasında bazı iyileştirmeler ve hata düzeltmeleri yapıldı:
- Tüm npc'ler boşta beklerken daha az ve yavaş hareket eder.
- Npc'lerin aniden hızlanmasına veya yavaşlamasına sebep olan bir hata düzeltildi. Artık daha sabit ve tahmin edilebilir bir şekilde hareket ediyorlar.
- Npc'ler artık erişemedikleri düşmanlara (duvar arkası vb.) alan büyüleri hariç olmak üzere büyü atmayı denemezler.
- Npc'lerin bazen yanından geçen oyuncuları görmezden gelip saldırmamasına sebep olan bir hata düzeltildi.
-
-
Discordance becerisi aktif hale getirildi: Discordance başarı şansı düşman yaratığın gücüne ve musicianship/discordance becerisine bağlıdır. Discordance etkisi altındaki yaratıklar yaklaşık 30 saniye boyunca daha yavaş hareket eder, daha yavaş büyü yapar, %25 daha fazla hasar alır ve %25 daha az hasar verir. Discordance etkisi geçene kadar yaratıkların üzerinde heal büyüsü benzeri bir efekt devam eder. Discordance becerisi oyuncular üzerinde çalışmaz. Bu değişiklik ile beraber mage ve okçu karakterler, hızlı koşan yaratıklar üzerinde discordance kullanarak daha rahat kesebilirler.
-
Peacemaking ile sakinleştirilen yaratıkların üzerinde yeşil bir efekt çıkar. Sakinleştirilen yaratıklara tıklandığında veya all names kullanıldığında yaratıkların üzerinde kaç saniye daha sakin kalacaklarını görünür.
-
Provocation ile birbirine düşürülen yaratıkların üzerinde kırmızı efekt çıkar.
-
Artık bard becerilerini kullandıktan sonra başka bir bard becerisini kullanmadan önce 5 saniye, aynı bard becerisini kullanmadan önce 10 saniye beklenmelidir.
-
-
Bu akşam 22:00'da blood dungeon aktif edilecek.
- Blood dungeon'a 2584,1117 koordinatlarında bulunan gate ile ulaşabilirsiniz:
- Blood dungeon'a binek ile girilemez, binek ile girmeyi denediğinizda bineğiniz çantanızda yer var ise çantanıza çantanızda yer yoksa bankanıza aktarılır.
- Blood dungeon girişinde bulunan Aeris'den içeride yapabilceğiniz çeşitli quest'ler alabilirsiniz:
- Blood dungeonda bir adet Crimson Ostard spawn'ı bulunur. Crimson ostard pk olarak doğar, ehlileştirmeden önce hp'sini azaltarak gri olmasını sağlayabilirsiniz.
- Blood dungeon'a 2584,1117 koordinatlarında bulunan gate ile ulaşabilirsiniz:
-
- Yaratıkların boştayen ses çıkarma sıklığı azaltıldı.
- Evde yere atılan eşyalar kilitlenmez ise bir süre sonra silinir.
Sphere üzerinde çeşitli optimizasyonlar yapıldı:
- Sphere'nin client'e paket gönderme sıklığı optimize edildi.
- Sphere üzerinde paket önceliği tanımlamamızı sağlayacak bazı güncellemeler yapıldı. Bu bağlamda ilk olarak ev paketlerine öncelik verdik. Bu sayede evlerin yakınına veya içerisine ışınlandığınızda öncelik ev paketlerinde olacak. Bu değişiklik aynı zamanda evden açılan gate'lere girildiğinde evin altına düşme problemini de düzeltecek.
- Sphere tarafından gönderilen bazı gereksiz paketler iptal edildi.
- Sphere'nin yeni bağlantı alma sorguları oyun dünyasının hesaplarını bekleyecek şekilde değiştirildi. Bu sayede oyun daha akıcı oldu. Aynı zamanda firewall'i aşacak kadar ufak saldırılar Sphere'yi daha az etkileyecek.
Bu yaptığımız değişikliklerin örnek etkisi için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz. Videonun ilk kesiti eski halini gösteirrken, ikinci kesiti yeni halini gösterir:
-
Sphere network ve oyun dünyası mantığında performans amaçlı bir takım değişiklikler yapıldı. Bu değişiklikler ile sunucunun performansınının donanımdan bağımsız olarak %20-%30 arası artış göstermesini bekliyoruz. Normal bir 56b sunucuda tüm sürelerde (büyü, yaratık hızları stuck çekince çıkan geri sayım vb.) olan %30 hata payını bu değişiklik ile %1'den daha aza düşürecek bir takım değişiklikler yaptık. Bu değişiklikler sebebi ile sunucudaki herşeyde (Örneğin energy field eskisi gibi 5.5-6 sn yerine gerçek değeri olan 5 saniyede atılır, silah ve npc hızları da gerçek ayarlı değerlerine göre davranır, stuck çekerseniz 60'dan geriye sayarken gerçekten 60 saniye geçer) performans kaynaklı hızlanma ve pinglerde düşüş olmasını bekliyoruz.
Bu değişiklikler henüz test aşamasında olduğundan oyundan düşme, kare atlama vb. herhangi bir garip durum ile karşılaşırsanız discord veya forum üzerinden bildirebilirsiniz.